باند‌‌ پانسمان
از الیاف پنبه و نخ پلی‌استر تهیه و در عرض‌های مختلف بسته بندی می‌گردند.
باند پانسمان در سایزهای استاندارد 20،15،10،7،5 سانتی‌متر و به طول 2 یا 3 متر جهت پانسمان انواع مختلف زخم‎ها برای نگهداری ابزار پزشکی مانند پانسمان یا آتل به‌کار می‌رود و بیشتر در دو نوع کنار بافته و ساده موجود می‌باشد.

باند‌ سوختگی
به‌دلیل خاصیت ارتجاعی طولی و عرضی به گونه‌ای طراحی شده که برای مفصل‌ها و قسمت‌های خمیده بدن قابل استفاده است و به خوبی شکل اعضای بدن را گرفته و اجازه حرکت آزاد را به آن‌ها می‌دهد، بدون اینکه فشار قابل توجهی بر سطح زیرباند وارد نماید.
باند سوختگی در دو نوع کنار بافته و کرپ تولید می‌شود تفاوت آن‌ها این است که باند کرپ از 96 درصد پنبه و 4 درصد پلی‌آمید تشکیل شده و کششی حدود 80 درصد دارد.
باند‌های سوختگی کرپ قدرت جذب بالایی دارند و می‌توانند بیشتر از وزن خود ترشحات و مایعات سرم را جذب و باعث بهبودی مناطق آسیب دیده‌ی بدن شوند.

باند‌ کشی
با قابلیت کشسانی و به صورت رولی برای پیچیدن اطراف محل آسیب‌دیده در بدن طراحی شده است. این باندها در عرض‎‌های مختلف از 2 اینچ در بازار هستند بسیاری از افراد آن‌ها را به نام ACE باند نیز ‌می‌شناسند.
باند‌کشی وظیفه فشرده‌سازی قسمت آسیب‌دیده بدن را به عهده دارد و به کنترل تورم و کاهش درد کمک می‌کند. معمولا در سه نوع فشارمتوسط، فشارقوی، فشارضعیف، تولید می‌شوند.

باند‌ گچی
برای گچ‌گیری اندام شکسته شده یا مواردی که نیاز است محل آسیب‌دیده تحرک نداشته باشد استفاده می‌شود باندهای گچی از ترکیب پارچه گاز مخصوص به همراه پودر گچ کریستالی ساخته شده‌اند که همین پودر گچ کریستالی موجب افزایش انعطاف‌‌پذیری بالای باند‌گچی می‌شود.

باند ‌زیر‌ گچ، ویبریل، ول‌باند
همان‌طور که از اسمش مشخص است در زیر گچ از آن استفاده می‌گردد و 100 درصد پنبه است. عاری از خار‌‌ و‌ خاشاک و ضدآب، ضدحساسیت، نرم و لطیف است. ابعاد استاندارد 5، 7.5، 10، 15، 20 سانتی‌متر و طول 275 سانتی‌متر تولید می‌گردد.

3 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
فهرست
0
لطفا دیدگاه خود را برای ما بگذاریدx
()
x